Fri frakt vid 499:- / Snabb leverans / Fri retur

FAQ – Vanliga frågor och svar

Vad gäller kring frakt och leveranstider?

Vid order över 500 kr ingår ALLTID frakt. Vid order under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 65 kr.

Gällande leveranstider har vi som mål att leverera inom 2–4 arbetsdagar från det att du har beställt.
Kontakta oss gärna om du har fler frågor kring frakt och leveranser.


Finns det några svenska ”Stjärnmålvakter” som använder Kaliaaers handskar?

Märket är helt nytt på svenska marknaden sedan augusti 2021. Inga stora stjärnor spelar i dessa handskar än, men inom kort lovar vi att handskarna lyser upp flera målvakter MellanStolparna. Däremot finns det flera målvakter i de brittiska ligorna som använder handskarna.

Vilka betalsätt går att använda?

Vi har Klarna Checkout som betallösning, men kan även erbjuda köp via Swish. Faktura kan erbjudas vid försäljning och avtal med klubbar/föreningar.


Presentkortet jag får är inte snyggt att ge bort, varför?

Det presentkort/bekräftelsemejl du får direkt efter köp är inte så kul att ge bort. När du fått ditt bekräftelsemejl så går du i stället in på denna länk och fyller i rabattkod, inköpsdatum och summa. Nu får du ett schysst presentkort, att ge bort som gåva. 


Går det att beställa till en adress utanför Sverige?

På hemsidan är det endast möjligt att göra beställningar till adresser inom Sverige.

Om du önskar beställa till annat land i Skandinavien, lägg ett mejl till: [email protected] så ska vi försöka hjälpa dig med dina önskemål.

Vi önskar att ni kommer till vår förening och visar era handskar. Hur funkar det?

MellanStolparna kommer gärna ut och har en kul målvaktskväll/dag hos er. Hör av er så lägger vi upp ett program som passar just er förening.

Hur skiljer sig era priser jämfört med andra som saluför märket?

Vi ligger på ungefär samma pris, när du räknat in frakter och eventuella importavgifter.

Varför levereras handskarna med en skyddsplast i handflatan?

Alla våra handskar har en tunn plastfolie på handflatorna. Denna plast bevarar gummit, dess egenskaper och grepp. Det tar en stund att pilla bort plasten, men så får du också en handske med så mycket bättre grepp. OBS! Returer görs ej på handskar där skyddsplasten har avlägsnats.

Hur fungerar returer?

ÅNGERRÄTT

Du som kund har 14 dagars ångerrätt (från det datum som varan hämtas ut) på alla inköp på MellanStolparna.se, förutsatt att varan är oanvänd och originalförpackning är intakt. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. För att köpet ska hävas måste varan vara oss tillhanda inom dessa 14 dagar. Kontakta oss vid tveksamheter. 

Du ombesörjer sedan själv inlämning, kostnad och paketering av returen. 

OBS! Öppet köp och bytesrätt gäller ej reavaror. 

För att returnera varor enligt ångerrätten, vänligen skicka mejl till: [email protected] och märk mejlet med: Retur samt Ordernummer så vi vet att varan är på väg tillbaka.

OBS! Bifoga något dokument i returen som visar på ordernummer, så vi kan veta från vilken kund returen kommer. Kan vara orderbekräftelse eller faktura, original eller kopia.


REKLAMATION

Vi tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter. Om du vill returnera en defekt vara, kontaktar du oss för en reklamation.

Våra returer som gäller reklamation är alltid gratis. OBS! Detta kräver dock att returen skickas tillbaka med vår returetikett.

Vid reklamation, vänligen skicka mejl till: [email protected] och märk mejlet med: Reklamation och Ordernummer. 

Vi kontaktar dig inom kort och du får en returfraktsedel mejlad till dig. 

Här är en kort guide som visar hur du returnerar en vara vid reklamation:

1. Skriv ut dina returdokument som du får mejlat, efter kontakt med oss.

2. Fyll i och placera sedan dokumentet i returpaketet, tillsammans med varan/varorna.

3. Försegla ditt paket och sätt returetiketten på paketet. Se till att den täcker den tidigare etiketten om du använder emballaget du fick från oss.

4. Nu kan du ta med din retur till ditt närmsta postombud.

5. När vi tagit emot din retur. skickar vi antingen ut en ny vara eller kontaktar Klarna för att påbörja en återbetalning. 

Notera att det vanligtvis tar ca 5 arbetsdagar innan en retur hanteras.

Observera att alla returnerade varor måste vara i ursprungligt skick och att de måste vara på väg tillbaka till oss inom returperioden. De returnerade varorna kommer att kontrolleras noggrant och om de inte är i sitt ursprungliga skick, kommer de att skickas tillbaka till dig.

Vad gäller kring frakt och leveranstider?

Vid order över 500 kr ingår ALLTID frakt. Vid order under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 65 kr.

Gällande leveranstider har vi som mål att leverera inom 2–4 arbetsdagar från det att du har beställt.
Kontakta oss gärna om du har fler frågor kring frakt och leveranser.


Finns det några svenska ”Stjärnmålvakter” som använder Kaliaaers handskar?

Märket är helt nytt på svenska marknaden sedan augusti 2021. Inga stora stjärnor spelar i dessa handskar än, men inom kort lovar vi att handskarna lyser upp flera målvakter MellanStolparna. Däremot finns det flera målvakter i de brittiska ligorna som använder handskarna.

Vilka betalsätt går att använda?

Vi har Klarna Checkout som betallösning, men kan även erbjuda köp via Swish. Faktura kan erbjudas vid försäljning och avtal med klubbar/föreningar.


Presentkortet jag får är inte snyggt att ge bort, varför?

Det presentkort/bekräftelsemejl du får direkt efter köp är inte så kul att ge bort. När du fått ditt bekräftelsemejl så går du i stället in på denna länk och fyller i rabattkod, inköpsdatum och summa. Nu får du ett schysst presentkort, att ge bort som gåva. 


Går det att beställa till en adress utanför Sverige?

På hemsidan är det endast möjligt att göra beställningar till adresser inom Sverige.

Om du önskar beställa till annat land i Skandinavien, lägg ett mejl till: [email protected] så ska vi försöka hjälpa dig med dina önskemål.

Vi önskar att ni kommer till vår förening och visar era handskar. Hur funkar det?

MellanStolparna kommer gärna ut och har en kul målvaktskväll/dag hos er. Hör av er så lägger vi upp ett program som passar just er förening.

Hur skiljer sig era priser jämfört med andra som saluför märket?

Vi ligger på ungefär samma pris, när du räknat in frakter och eventuella importavgifter.

Varför levereras handskarna med en skyddsplast i handflatan?

Alla våra handskar har en tunn plastfolie på handflatorna. Denna plast bevarar gummit, dess egenskaper och grepp. Det tar en stund att pilla bort plasten, men så får du också en handske med så mycket bättre grepp. OBS! Returer görs ej på handskar där skyddsplasten har avlägsnats.

Hur fungerar returer?

ÅNGERRÄTT

Du som kund har 14 dagars ångerrätt (från det datum som varan hämtas ut) på alla inköp på MellanStolparna.se, förutsatt att varan är oanvänd och originalförpackning är intakt. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. För att köpet ska hävas måste varan vara oss tillhanda inom dessa 14 dagar. Kontakta oss vid tveksamheter. 

Du ombesörjer sedan själv inlämning, kostnad och paketering av returen. 

OBS! Öppet köp och bytesrätt gäller ej reavaror. 

För att returnera varor enligt ångerrätten, vänligen skicka mejl till: [email protected] och märk mejlet med: Retur samt Ordernummer så vi vet att varan är på väg tillbaka.

OBS! Bifoga något dokument i returen som visar på ordernummer, så vi kan veta från vilken kund returen kommer. Kan vara orderbekräftelse eller faktura, original eller kopia.


REKLAMATION

Vi tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter. Om du vill returnera en defekt vara, kontaktar du oss för en reklamation.

Våra returer som gäller reklamation är alltid gratis. OBS! Detta kräver dock att returen skickas tillbaka med vår returetikett.

Vid reklamation, vänligen skicka mejl till: [email protected] och märk mejlet med: Reklamation och Ordernummer. 

Vi kontaktar dig inom kort och du får en returfraktsedel mejlad till dig. 

Här är en kort guide som visar hur du returnerar en vara vid reklamation:

1. Skriv ut dina returdokument som du får mejlat, efter kontakt med oss.

2. Fyll i och placera sedan dokumentet i returpaketet, tillsammans med varan/varorna.

3. Försegla ditt paket och sätt returetiketten på paketet. Se till att den täcker den tidigare etiketten om du använder emballaget du fick från oss.

4. Nu kan du ta med din retur till ditt närmsta postombud.

5. När vi tagit emot din retur. skickar vi antingen ut en ny vara eller kontaktar Klarna för att påbörja en återbetalning. 

Notera att det vanligtvis tar ca 5 arbetsdagar innan en retur hanteras.

Observera att alla returnerade varor måste vara i ursprungligt skick och att de måste vara på väg tillbaka till oss inom returperioden. De returnerade varorna kommer att kontrolleras noggrant och om de inte är i sitt ursprungliga skick, kommer de att skickas tillbaka till dig.